Chiropractische hulp voor zwangere vrouw

De combinatie van warmte en koude kan nuttig zijn voor zwangere vrouwen die lijden aan rugpijn. Een koud kompres, gemaakt van een bevroren plantaardige of zak ijs gewikkeld in een handdoek, kan voor twintig minuten per keer op het gebied worden toegepast. Na een paar dagen kan warmte op het gebied worden toegepast om het ongemak te verlichten. Hoewel warmte veilig is voor de achterkant van een zwangere vrouw, is het niet raadzaam om het toe te passen op haar buik of buik.

Terwijl de rugpijn veroorzaakt door zwangerschap meestal niet levensbedreigend is, kan het zich interfereren met de dagelijkse activiteiten en kan een symptoom zijn van een ernstiger aandoening. Een van de meest zorgwekkende oorzaken van zwangerschapsrugpijn is vroegtijdige arbeid. Gelukkig is Chiropractische manipulatie van de wervelkolom een veilige en effectieve behandelingsoptie tijdens de zwangerschap. Als u chronische rugpijn ervaart, moet u proberen hoge hakken en andere schoenen te vermijden die geen adequate ondersteuning bieden. Je voeten regelmatig verhogen en ondersteunende slang dragen zijn allemaal goede opties.

De meest voorkomende oorzaak van rugpijn tijdens de zwangerschap is de achterste positie van de baby. Wanneer dit gebeurt, stralen de sciatische zenuw en de rugpijn vaak uit en sommige vrouwen ervaren het tijdens hun arbeid en levering. Andere oorzaken omvatten een gespannen rugspier of een gescheurde vagina. Als uw rugpijn niet gerelateerd is aan zwangerschap, is het belangrijk om uw arts te raadplegen en een behandeling te zoeken. Als de pijn je verdrietig is, moet je een medische professional raadplegen.

Als uw rugpijn zwangerschap is gerelateerd, is het belangrijk om de juiste houding te houden. Zittend met slechte houding legt extra stress op de achterkant. Terwijl je aan het werk bent, probeer dan recht te zitten, bij voorkeur in een stoel. Gebruik een lumbale rol of een voetenbank om je onderrug te ondersteunen. Neem tijdens lange periodes van vergadering frequente pauzes om krampen of rugpaches te voorkomen.

Als uw rugpijn niet wordt veroorzaakt door zwangerschap, is het waarschijnlijk geen symptoom van een ernstige aandoening. In de meeste gevallen zal een zwangere vrouw rugpijn ervaren die oplost na de bevalling. Sommige vrouwen ervaren echter tijdens de hele zwangerschap aanhoudende rugpijn en vereist mogelijk de hulp van een zorgverlener. Bezoek een chiropractor of verloskundige om het risico op een baby te verminderen.

Je lichaam verandert terwijl je zwanger groeit. Je bekkenligamenten worden uitgerekt en je zwaartepunt beweegt naar voren. Dit zal je houding veranderen. De groeiende baby zal extra gewicht op je rug plaatsen. Misschien kunt u de pijn verminderen door voor uw rug te zorgen. Het is ook een goed idee om te voorkomen dat ze gedurende lange tijd staan en een betere houding aannemen tijdens de zwangerschap. Een gezonde zwangere vrouw zal in staat zijn om dit soort problemen te vermijden.

Rugpijn kan op elk moment beginnen tijdens de zwangerschap. Het kan in het eerste trimester voor sommige vrouwen beginnen, maar het gebeurt meestal niet tot het tweede trimester. In het derde trimester kan de pijn doorgaan en kan het duren tot de levering. Sommige vrouwen ervaren tijdens hun hele zwangerschap lagere rugpijn, terwijl anderen het gewoon ervaren tijdens de tweede en derde trimesters. Als de pijn doorgaat tijdens het derde trimester, kan het een infectie of een vroegtijdige arbeid aangeven.

Veel zwangere vrouwen ervaren op een gegeven moment pijn tijdens de zwangerschap. Sommige vrouwen ervaren vroegtijdig pijn in hun zwangerschap. Maar de meesten ervaren het tijdens het tweede trimester. De pijn kan doorgaan in het derde trimester en duurt tot de levering. Naast de pijn in de rug, kan de toename van het ontspannen hormoon in het lichaam ook een hogere kans veroorzaken om een goede nachtrust te krijgen. Het goede nieuws is dat de meeste zwangerschapsrugpijnproblemen zullen verdwijnen na levering.

Een zwangere vrouw is al in een verzwakte toestand. Een zwangerschap kan van invloed zijn op haar evenwicht, en haar zwaartepunt kan naar voren verschuiven. Dit kan resulteren in een pijnlijke rug die kan verslechteren met verlengde staande. Het is belangrijk om uw arts te raadplegen voordat u een nieuw trainingsregime probeert. Als de pijn ernstig is, kan ze acupunctuur aanraden. Het gaat om het inbrengen van dunne naalden in de huid om de stroom van energie te stimuleren.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp

Nieuwste blogs