Hoe om te gaan met zwanger en rugpijn

Hoe u zwanger rugklachten kunt behandelen?

Rugpijn, vooral in de onderrug, komt veel voor bij zwangere vrouwen. Hoewel rugpijn vaak voorkomt tijdens de zwangerschap, is het irritant en moeilijk. De oorzaak is het verkrijgen van buikgewicht en het verschuiven van lichaamshouding. Je begint je schouders op te trekken en loopt met een holle rug. Dit geeft veel druk op je rug.

De verandering in hormoonspiegels verzacht en rekt ook de ligamenten rond het bekken. Dit is nodig voor de geboorte van je baby. Maar dit bevordert de bekkeninstabiliteit, wat rugklachten veroorzaakt. Ja, dit is de gevreesde bekkeninstabiliteit.

Progesteron veroorzaakt lage rugpijn in het begin van de zwangerschap.

Gelukkig kun je deze vervelende rugpijn tijdens de zwangerschap genezen of zelfs voorkomen. We geven u enkele tips voor het verlichten van rugpijn tijdens de zwangerschap.

Rugbelastende handelingen

De volgende dagelijkse taken kunnen uw rug belasten: bukken om spullen op te rapen, de vaatwasser in- en uitladen, lang zitten en staan, in en uit bed stappen

Deze acties zijn onschadelijk als ze op de juiste manier worden uitgevoerd. De meest voorkomende en meest belastende fout is het van achteren werken. Pak bijvoorbeeld iets op zonder je knieën te buigen. Dit kan onaangename middenrugpijn, lage rugpijn en hoge rugklachten veroorzaken. Structureel vanaf de rug werken zorgt voor rugklachten tijdens en na de zwangerschap.

Wat verlicht zwangere rugpijn?

We hebben drie suggesties om zwangere rugpijn te voorkomen:

een warm bad

Een warm bad of een warmwaterkruik kan rugklachten verlichten.

Een massage krijgen

Een goede massage is gezond voor je rug. Het verlicht niet alleen, maar ontspant ook het lichaam en de psyche. Geniet er nog even van!

Abel verband

Veel zwangere vrouwen krijgen verlichting van rugpijn door het dragen van een buikband. Vooral lage rugklachten en buik- en bekkenpijn. Een ondersteunende broek of panty kan ook helpen. Vraag je verloskundige om advies.

Rugpijn tijdens zwangerschap voorkomen

Het voorkomen van rugpijn tijdens de zwangerschap is ideaal. We hebben ook wat advies voor je. Deze ideeën gelden ook postpartum. Je bent zo druk met de baby dat je verwaarloost om voor jezelf te zorgen.

Houding

Let eerst op je houding. Denk eraan om correct te zitten, staan ​​en lopen. Het strekken van je nek en rug is een goede houding. Houd je knieën uit het slot en trek geen holle rug.

Zijwaarts slapen

Slaap je zijwaarts? Door een kussen tussen uw benen te leggen, voorkomt u lage rugpijn tijdens de zwangerschap. Uw wervelkolom is dus recht en dat helpt bij het verlichten van rugklachten. Ook als je overdag gewoon wilt ontspannen, is dit de gezondste houding voor je rug tijdens de zwangerschap.

sta op

Op de juiste manier uit bed komen minimaliseert rugpijn tijdens de zwangerschap. Buig je knieën en duw met je armen omhoog om op je zij te rollen. Leun een tijdje over de rand en sta dan zachtjes op.

Kom in beweging!

Regelmatige lichaamsbeweging helpt zwangere rugpijn te voorkomen. Je hoeft niet meteen een marathon te lopen, maar frequente wandelingen, yoga en zwemmen zullen je lichaam fit en gezond houden. Dit advies geldt tijdens en na de zwangerschap.

Draag comfortabele schoenen

Draag altijd degelijke, duurzame en comfortabele schoenen. Liefst geen of een klein hakje. Hoge hakken dragen is slecht voor je rug. Je mooie hoge stelten kunnen wachten.

Niet zwaar tillen

Tillen veroorzaakt bij de meeste mensen rugpijn, zwanger of niet. We tillen vaak verkeerd. Buig altijd uw knieën terwijl u een voorwerp optilt. Laat het zware werk over aan de aanstaande vader.

Bron artikel over rugpijn zwangerschap is het bedrijf Cryless. Cryless heeft oplossingen voor zwangerschap, baby´s, vaders en moeders

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp

Nieuwste blogs